Fuglereden

Børnehuset Fuglereden er en fribørnehave, normeret til 42 børn, som er aldersintegrerede på to stuer, Mejser og Musvitter.

Fuglereden arbejder med en pædagogisk tilgang, hvor børnene anerkendes som individer og samtidig støttes i at indgå ligeværdigt i fællesskaber i både større og mindre sammenhænge.

Som aktiv del af Randlev Friskole og Børnehus udstrækker fællesskaberne sig ind i skolen og i SFO Fuglehuset. Derved sikres, at børnene oplever sammenhold på tværs af alder, sammenhæng og en rød tråd, for de der fortsætter i skolen efter børnehaven.

I Fuglereden vægtes pædagogfagligheden højt og personalet er derfor fordelt med 80 % uddannede pædagoger og 20 % pædagogmedhjælpere.

Tilsyn

Børnehaven Fuglereden har et årligt tilsyn udført af Odder Kommune - her kan du læse den seneste tilsynsrapport.

"Vi oplever en børnehave med gode rammer fysisk ude og inde. Personalet er imødekommende. De lytter til børnene og tager deres perspektiv både i forhold til det socio emotionelle og det børnene gerne vil lave. Vi oplever at man gøre mere i hold til leg og positioner i legen."

Deltidspasning i forbindelse med barselsorlov

Vi tilbyder forældre, som er på barselsorlov, mulighed for at få passet søskende på deltid i vores børnehave. Deltidspladsen er max. 30 timer om ugen fra kl. 7.00-15.00

Der skal søges via Odder Kommune. Læs mere her.

Kontakt:

Børnehaveleder Lisbeth Dyrup Petersen, tel. 31 18 63 77, email: lisbeth@randlevskolen.dk

Mejserne: 31 18 63 76

Musvitterne: 31 18 63 73